ABC LinkedIn, czyli zwiększ swoje szanse na rynku pracy

Szukasz pracy? Pamiętaj, że internet jest źródłem nowych szans zawodowych nie tylko dla Ciebie, ale również potencjalnych pracodawców. Daj się znaleźć dzięki LinkedIn!

ABC LinkedIn, czyli zwiększ swoje szanse na rynku pracy
Portal społecznościowy dla profesjonalistów

Pozwól się odnaleźć

Poszukując pracy powinno stosować kilka technik jednocześnie. Jedną z nich jest obecność na LikendIn.

Ten portal społecznościowy, przeznaczony do nawiązywania i utrzymywania kontaktu biznesowego, ułatwia także kontakt między pracodawcami a potencjalnymi pracownikami oraz agencjami pośrednictwa. Rekruterzy budują bazy kandydatów bezpośrednio się z nimi kontaktując. Szukając odpowiedniego specjalisty mają dostęp do tysięcy osób spełniających kryteria. Ułatwieniem są dla nich płatne konta premium, dające większe pole manewru. Taki sposób działania, obok rekrutacji wewnętrznych lub z polecenia, powoduje, że nie wszystkie wakaty są ogłaszanie.

Profil na LinkedIn Twoją wizytówką

Tworząc konto na LinkedIn należy wykorzystać wszelkie dostępne możliwości zaprezentowania swojego zawodowego profilu

Najczęściej używaną wersją portalu jest anglojęzyczna, ale warto tam zaistnieć nawet umieszczając treści po polsku. Użytkownicy zobaczą na naszym profilu tylko to, co tam zamieścimy, jednak do stałych elementów należą:

  • imię i nazwisko,
  • zdjęcie profilowe,
  • charakterystykę zawodową,
  • miejsca zatrudnienia z datami i zakresem obowiązków,
  • doświadczenia w wolontariacie,
  • umiejętności,
  • znajomość języków,
  • zainteresowania,
  • przynależność do organizacji.

Umieszczając informacje trzeba pisać jasno oraz poprawnie językowo - najlepiej używać języka, który zwyczajowo wykorzystalibyśmy w naszym CV. Często styl zależy od branży, w której działamy, chociaż czasami warto otworzyć się nieco i na innych potencjalnych pracodawców.

Zamieszczone zdjęcie powinno być dobrej jakości i mieć charakter oficjalny, choć w przypadku zawodów artystycznych lub związanych z reklamą, można tę zasadę złamać. Pamiętajmy jednak, iż nasz profil jak i sama osoba będzie bardziej wiarygodna, jeśli na zdjęciu pokażemy naszą twarz.

Nie bójmy chwalić się rezultatami naszej pracy - możemy zamieścić linki do naszego portfolio, publikacji czy wideo CV. 

Umieszczenie informacji o szukaniu nowych wyzwań też jest istotne, choć przydatne tylko dla osób, które pracy nie mają lub ich relacje z pracodawcą jasno określają ich plany zawodowe. Ważne jest wymienienie szeregu umiejętności, których jakość potwierdzą nasi współpracownicy, kontrahenci lub klienci. Zawsze można również poprosić znajomych z pracy o napisanie naszej oceny - jest to swego rodzaju reklama naszej osoby, która może zwiększyć naszą wiarygodność.

Pamiętaj o aktywności

Sam profil nie wystarczy! LinkedIn daje możliwość aktywnego działania poprzez interakcję ze znajomymi i osobami interesującymi się tą samą tematyką lub wykonujących podobną pracę. Wśród możliwości warto wymienić szczególnie:

  • zapraszanie do grona znajomych osób, z którymi ma się kontakt zawodowy,
  • wzajemne pisanie wspomnianych referencji dla partnerów, kolegów, pracowników i szefów,
  • potwierdzanie umiejętności,
  • uczestnictwo w grupach zawodowych i zainteresowań poprzez komentarze i wpisy,
  • umieszczanie własnych oraz komentowanie lub udostępnianie cudzych postów.

Osoby szukające pracy, poza stricte zawodowymi, powinny zainteresować się grupami związanymi z karierą, rozwojem i szukaniem pracy. Dobrym pomysłem jest zapraszanie rekruterów do grona znajomych. Obie strony mogą na tym skorzystać. Obserwacja kontaktów naszych znajomych na portalu pozwala na korzystanie z referencji przy nawiązywaniu z nimi relacji.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie