Błędny kod PIN w bankomacie: Co dalej?

Niepoprawnie wpisany kod PIN może być przyczyną zatrzymaniem karty w bankomacie. Jak postępować w takiej sytuacji?

Błędny kod PIN w bankomacie: Co dalej?
Bądź przygotowanym zawczasu na pomyłkę w bankomacie

Wypłata pieniędzy z bankomatu to niemal mechaniczny proces, w wyniku którego nietrudno o pomyłkę. Jeżeli kod PIN wprowadzimy błędnie jednorazowo, nic się oczywiście nie stanie. Co jednak robić w przypadkach, gdy pomylimy się kilkukrotnie, a bankomat zablokuje oraz zatrzyma naszą kartę?
 

ZŁY KOD PIN W BANKOMACIE: CO ROBIĆ?

 

DO TRZECH RAZY SZTUKA

Kod PIN to osobisty numer identyfikacyjny posiadacza karty, niezbędny do przeprowadzania wielu transakcji, w tym bardzo często bankomatowych. Pośpiech i rozkojarzenie mogą czasami spowodować, że się pomylimy i wprowadzimy błędne cyfry. 

Wprowadzając do bankomatu błędny kod PIN za pierwszym razem, nic złego się nie dzieje. Bankomat poprosi nas po prostu o jego ponowne wprowadzenie. Jeżeli za drugim razem PIN wprowadzimy poprawnie, uzyskamy dostęp do naszego konta bez problemu, a licznik błędnych wprowadzeń kodu wyzeruje się.  

Sytuacja skomplikuje się, jeżeli po dwóch błędnych próbach wprowadzenia kodu, również za trzecim razem się pomylimy – nasza karta zostanie zablokowana, a bankomat może ją zatrzymać. Nie ma tutaj znaczenia czy nieprawidłowy PIN wprowadzimy trzy razy z rzędu w tym samym bankomacie czy też trzykrotnie w różnych bankomatach i w różnych odstępach czasowych.

 

PIERWSZA POMOC

Co zrobić jeżeli pewnego dnia zdarzy nam się trzykrotnie pomylić, a karta zostanie zatrzymana w bankomacie?

Każdy bank może posiadać nieco inne zasady związane z zablokowaniem czy zatrzymaniem karty. Warto wcześniej dopytać w placówce naszego banku, co należy robić w takich przypadkach.

Najczęściej należy skontaktować się z oddziałem danego banku: udać się do placówki osobiście bądź zadzwonić na infolinię i dalej postępować wg wskazówek konsultanta.

 

JAK ODZYSKAĆ ZATRZYMANĄ KARTĘ?

Jeżeli karta została zatrzymana w bankomacie naszego banku i dodatkowo znajduje się przy placówce banku, możemy zwrócić się do pracowników z prośbą o dokonanie zwrotu karty. Po potwierdzeniu tożsamości klienta, w większości przypadków karta zwracana jest bez problemu.

W sytuacjach, gdy karta jest zatrzymana w bankomacie, który nie należy do banku wystawcy karty, najczęściej nie mamy możliwości otrzymania jej zwrotu. Należy pamiętać, że w przypadku korzystania z bankomatów Euronet, zatrzymana karta nigdy nie jest zwracana (ze względów bezpieczeństwa jest niszczona w dość krótkim czasie).

W takich przypadkach należy dokonać zastrzeżenia karty najszybciej jak to tylko możliwe oraz poprosić nasz bank o wydanie nowej.

 

ZASTRZEŻ KARTĘ Z KAŻDEGO BANKU: SZYBKO I BEZPIECZNIE

Jeżeli nie pamiętamy konkretnego numeru do naszego banku, wystarczy skorzystać z  Systemu Zastrzegania Kart (zastrzegam.pl), którego operatorem jest Związek Banków Polskich.

Dzwoniąc pod numer: (+48) 828 828 828, głosowo wybieramy bank, a następnie system automatycznie przekierowuje nas na jego infolinię. System działa całodobowo, również za granicą.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie