Jak NIE kupować online

Internet służy nam nie tylko jako porównywarka produktów czy źródło informacji. Coraz częściej decydujemy się na zakup wymarzonej rzeczy online.

Jak NIE kupować online
Przydatne porady dla internetowych zakupowiczów

Zakupy w Internecie to duża oszczędność czasu, a często również wygoda i spore korzyści dla portfela.

Z drugiej jednak strony korzystanie z dobrodziejstw sieci może zakończyć się niezbyt przyjemnie – brak możliwości przymierzenia wybranego ubrania czy dotknięcia upatrzonej rzeczy skutecznie zniechęca wielu z nas od zakupów online. Problemem okazują się również być internetowe płatności, których bezpieczeństwa nie jesteśmy pewni. Przychodzimy zatem z pomocą.

Jak NIE robić zakupów w sieci i uniknąć wpadek?

 

NIE kupuj na niesprawdzonych stronach

Kusi cię produkt dostępny na stronie internetowej, o której nic nie wiadomo? Zrezygnuj od razu z jego zakupu! 

Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć opinii internautów o wybranym sklepie, komentarzy dotyczących jakości oferowanych towarów czy adresu lub kontaktu firmy, nie spodziewaj się uczciwej transakcji i satysfakcji z dokonanego zakupu. Nieprofesjonalny wygląd strony lub mało wiarygodne informacje o jej twórcach można porównać z nieciekawym sklepem bez szyldu w ciemnej uliczce.

NIE kupuj, jeśli nie ma opcji zwrotu

Prawo do zwrotu jest jednym z podstawowych rządzących światem internetowych zakupów – wystawianych na sprzedaż w sieci rzeczy nie można bowiem na siebie włożyć ani dokładnie ich obejrzeć przed zakupem. 

Upewnij się, że sprzedawca w dostępnym na stronie internetowej regulaminie daje ci prawo zwrotu towaru niespełniającego twoich oczekiwań. W przeciwnym razie nie warto u niego nic kupować.

Dobrym sposobem jest próba skontaktowania się w Biurem Obsługi Klienta - jeśli odpowiedź na nasze nawet banalne zapytanie otrzymamy szybko i w profesjonalnym tonie, możemy nieco uspokoić nasze wątpliwości.

NIE kupuj, sugerując się zdjęciem

Wystawiane na stronach internetowych zdjęcia mają zachęcać do zakupu oferowanych towarów, często są więc ubarwiane i udoskonalane w różnych programach komputerowych. Nieuczciwi sprzedawcy nie stronią nawet od wykorzystywania cudzych zdjęć prezentujących zupełnie inny produkt niż ten, którym sami dysponują. 

Przed dokonaniem zakupu warto jednak obejrzeć dany produkt w sklepie stacjonarnym należącym do marki i porównać go do prezentowanego w sieci. Jeśli nie mamy takiej możliwości, unikajmy zakupu rzeczy, których fotografie wzbudzają nasze wątpliwości – wydają się zbyt profesjonalne w zestawieniu z jakością wykonania oferty sprzedażowej lub silnie kontrastują z ceną produktu. Często publikowanymi fotografiami są te pochodzące z reklam lub stron producenta, które pokazują modelowe produkty. 

Jeśli w ofercie brakuje zdjęcia a mamy możliwość skontaktowania się z właścicielem, zanim zrezgnujemy z zakupy, spróbujmy poprosić o dosłanie brakujących informacji.

NIE kupuj, jeśli cena jest nieadekwatna do opisu

Jeśli internetowy sprzedawca oferuje luksusowy produkt wykonany z najlepszej jakości materiałów w naprawdę niskiej ceny – powinniśmy to potraktować jako sygnał, by u niego nie kupować.

O ile ogłoszenie nie zawiera informacji o wcześniejszym użytkowaniu produktu lub jego uszkodzeniu uzasadniającym zaniżenie ceny, możemy spodziewać się, że towar wcale nie będzie wykonany z sugerowanych materiałów lub okaże się kiepskiej jakości podróbką. 

W opisach zwracajmy uwagę na zbyt wyniosłe słowa lub brak szczegółowych informacji. Informacje zawarte w ogłoszeniu koniecznie skonsultuj ze zdjęciem.

Zanim zdecydujesz się na zakupy online upewnij się, że sprzedawca jest godny zaufania, a jego towary nie wzbudzają zastrzeżeń innych użytkowników. Unikniesz dzięki temu przykrych niespodzianek.

DO PRZECZYTANIA:
Jak bezpiecznie kupować przez internet? »
3 sposoby płatności za zakupy online »
Najpopularniejsze strony do kupowania online »
Odpowiedzialność sprzedawcy a reklamacja towaru »
Ochrona danych osobowych w Polsce »

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie