Czy wiesz jak rozpoznać bezpieczny e-sklep?

Zakupy w internecie powoli wpisują się w codzienność większości z nas. Jak jednak mieć pewność, iż zamówione online produkty dotrą do nas bez problemu z wybranego e-sklepu? 

Czy wiesz jak rozpoznać bezpieczny e-sklep?
Kilka porad dla kupujących online

Wraz z rozwojem internetu rośnie również popularność sklepów online, umożliwiających dokonanie zakupów bez konieczności wychodzenia z domu. Szybkość i wygoda tej formy nabywania interesujących nas przedmiotów sprawia jednak, że czasem korzystamy z usług nieuczciwych handlarzy. Tym samym niestety zdarza się, iż inwestujemy pieniądze w towary, które nigdy nie zostaną nam przysłane lub które nie spełnią naszych oczekiwań.

Istnieje wiele sklepów online, z których usług nie mamy obaw korzystać. Codziennie pojawiają się jednak nowe, sprzedające różnorodne produkty, często unikatowe.

Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?

 

Dane kontaktowe sklepu

Bezpieczny e-sklep to ten, którego właściciele nie mają nic do ukrycia ani przed wymiarem sprawiedliwości, ani przed użytkownikami. Właściciele takich biznesów nie boją się ujawnienia swoich danych kontaktowych czy rejestracyjnych w sieci.

W przypadku legalnie prowadzących swoją działalność sklepów bez problemu sprawdzimy nie tylko adres siedziby czy dane telefoniczne, ale również Regon czy numer rejestracji w KRS. Możemy też pokusić się o sprawdzenie domeny sklepu internetowego i porównać jej właściciela z danymi upublicznionymi na stronie.

Opinie kupujących

Bezpieczny e-sklep jest również otwarty na wszelkie kontakty z klientami, a jego właściciele zdają sobie sprawy z wagi udostępniania szczerych informacji o sprzedawanych produktach. Jeśli o wybranym e-sklepie znaleźć możemy wiele informacji, opinii czy komentarzy publikowanych przez użytkowników sieci w różnych jej zakątkach – nie powinien on wzbudzać naszych wątpliwości. Warto oczywiście sprawdzić zawartość komentarzy - jeśli większość z nich jest negatywna, lepiej poszukać innego usługodawcy.

Obsługa klienta

Korzystanie z kontaktu z obsługą klienta nie zawsze jest konieczne, jednak nie zaszkodzi dowiedzieć się w jaki sposób możesz uzyskać wsparcie. Wiele kanałów pomocy oraz pozytywne opinie na jej temat to wyznacznik sklepu, któremu zależy na kliencie.

Do dbania o użytkownika serwisu można również zaliczyć wiadomości przesyłane do zarejestrowanych osób lub informacje, które uzyskujemy po dokonaniu zakupu.

Regulamin e-sklepu

Bezpieczny e-sklep z całą pewnością nie będzie się wzbraniał przed publikacją na swojej stronie internetowej regulaminu. Jeśli dokument spisany jest w przejrzystej i czytelnej formie, a poszczególne jego postanowienia nie są sprzeczne z założeniami Rejestru Klauzul Niedozwolonych, możemy być spokojni.

JAK PŁACIĆ ONLINE?
Przeczytaj nasz poradnik o najczęściej wybieranych sposobach płacenia przez internet i wybierz najodpowiedniejsze dla Ciebie.

Warto przyjrzeć się również akceptowanym przez sklep i wyszczególnionym w regulaminie formom płatności – umowy podpisane z takimi instytucjami płatniczymi jak PayPal świadczą o uprzedniej weryfikacji sklepu przez instytucję.

Nie zapomnijmy także sprawdzić zasad dostawy produktu oraz z jakimi firmami czy usługodawcami współpracuje e-sklep.

Ochrona danych osobowych

Bezpieczny e-sklep zadba również o to, by lista danych osobowych jego klientów została zarejestrowana u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Takie działanie jest wymagane przez polskie prawo, a zbiór firm prowadzących rejestr znaleźć można na stronie inspektoratu.

We wspomnianym już regulaminie powinna również znaleźć się informacja o sposobie usunięcia swoich danych z rejestru sklepu oraz gdzie można wysyłać ewentualne skargi.

Pamiętajmy również, by zawsze kierować się intuicją i zasadą ograniczanego zaufania. Jeśli sklep mimo spełnienia wszystkich powyższych warunków nadal wzbudza nasze zastrzeżenia, lepiej nie korzystajmy z jego usług.

 

WARTO PRZECZYTAĆ:
Co najchętniej kupujemy online? »
Zwrot towaru zakupionego przez Internet »
Jak bezpiecznie kupować przez internet? »
3 fakty o polskich płatnościach internetowych »
Prawa konsumenta: Rękojmia a gwarancja »

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie