Na co może liczyć lojalny klient banku?

Jakie korzyści wiążą się z aktywnym korzystaniem z różnorodnych produktów finansowych jednej instytucji? Czego może oczekiwać klient banku w zamian za swą lojalność?

Na co może liczyć lojalny klient banku?
Kto nie zmienia banku, może liczyć na specjalne traktowanie

Konkurencja na rynku bankowości wpływa nie tylko na chęć pozyskania przez kolejne instytucje finansowe nowych klientów, ale również zatrzymania przy sobie tych lojalnych, korzystających z wielu usług wybranej placówki. Na jakie przywileje może liczyć stały klient banku?

Posiadane produkty bankowe

Prosta zasada dotycząca korzystania z produktów nowoczesnej bankowości mówi o tym, że im więcej posiadamy ich w jednym banku, a więc im lojalniejsi i aktywniejsi finansowo jesteśmy, tym więcej możemy od banku oczekiwać w zamian. 

Pamiętać należy jednak o tym, że sam fakt posiadania danego produktu w wybranym banku przez dłuższy okres nie stawia nas w uprzywilejowanej pozycji – musimy jeszcze z niego korzystać z dużą częstotliwością, na przykład dokonując regularnych przelewów na rachunek czy dokonując płatności kartą.

Bank nagradza klienta

Jakie zatem sposoby mają banki na zatrzymywanie u siebie klientów?

  • Jednym z najczęściej stosowanych sposobów nagradzania lojalnego klienta jest zniesienie opłat za prowadzenie konta

W większości placówek wiąże się to z koniecznością dokonywania regularnych (najczęściej comiesięcznych) wpłat lub przelewów na rachunek w wysokości uzależnionej od wymagań banku (kwoty nie są jednak zbytnio wygórowane i wynoszą zwykle od 1000 do 2000 złotych). Oszczędność może nie wydawać się duża w skali miesiąca, jednak już w perspektywie roku możemy odczuć różnicę.

  • Lojalny klient banku może też liczyć na brak opłat związanych z regularnym korzystaniem z karty debetowej. 

Każda placówka wyznacza liczbę transkacji, których musimy dokonać w ciągu miesiąca, by nasza aktywność została uznana za wysoką, a dokonywanie płatności za pomocą plastiku przestało się wiązać z koniecznością ponoszenia opłat.

  • Stałym klientom banki oferują również korzystne oprocentowanie lokat. 

Szczególne premie czekają na klientów od dłuższego czasu posiadających rachunki oszczędnościowe w swojej placówce lub po raz kolejny przedłużają umowę depozytową.

  • Aktywny klient banku, który zdecyduje się zaciągnąć pożyczkę, może też liczyć na lepsze warunki kredytowania niż osoby niezwiązane z bankiem żadnymi produktami finansowymi ani stażem. 

Placówki chętnie ułatwiają też stałym klientom uzyskanie kredytu, możliwie upraszczając procedury i łaskawszym okiem oceniając zdolność finansową danego klienta, w związku z posiadaniem wewnętrznych danych o bankowych operacjach danej osoby.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie