"Sprzedam mieszkanie", czyli jak przygotować ogłoszenie

Zbycie nieużywanej nieruchomości to sposób na uzyskanie dodatkowych środków, które można zainwestować lub przeznaczyć na inne potrzeby. Czy jednak samo "sprzedam mieszkanie" wystarczy do znalezienia kupca?

Sposoby na zachęcenie kupców nieruchomości

"Sprzedam mieszkanie" to podstawowy komunikat, jaki powinno zawierać ogłoszenie o chęci wystawienia na sprzedaż nieruchomości. Jak jednak skonstruować ofertę, która będzie zachęcała do jej przeczytania i w zwięzły sposób przedstawiała najważniejsze cechy wystawionego na sprzedaż lokum?

Chcę sprzedać swoje mieszkanie!

 

Określ grupę docelową

Sprzedam mieszkanie, ale komu? Zanim zaczniesz pisać, zastanów się, do kogo kierujesz swoje ogłoszenie. Określenie grupy docelowej potencjalnych klientów pomoże ci dobrać odpowiedni styl wypowiedzi. Inaczej zwrócisz się do grupy studentów, inaczej do grupy nobliwych seniorów.

Zadbaj o język

Niezależnie od tego, do kogo kierujesz swoją wypowiedź, nie zapomnij o tym, by sprawdzić jej poprawność pod kątem gramatycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym i stylistycznym. Nieskładne zdania skutecznie zniechęcą potencjalnych klientów, podobnie jak świadczący o niechlujstwie brak polskich znaków.

Wymyśl chwytliwy tytuł

Tytuł ogłoszenia to pierwsza rzecz, na jaką zwracają uwagę zainteresowani nabyciem nieruchomości. Kolejne „Sprzedam mieszkanie” nie wyróżni naszej oferty spośród tysięcy innych zamieszczanych na różnych portalach. Postarajmy się więc o możliwie oryginalny i kreatywny tytuł zawierający najważniejsze informacje o nieruchomości (np. jej lokalizacji, wielkości czy cenie) i podkreślający jej największe zalety. Zawarte w tytule liczby zwrócą uwagę na ogłoszenie i sprawią, że klienci będą od razu wiedzieli, czego się spodziewać.

Pamiętaj o odpowiedniej formie

Treść ogłoszenia jest oczywiście bardzo ważna, ale równie ważny jest sposób jej przekazania. Nie zapomnij więc o odpowiedniej strukturze tekstu – zadbaj o to, by ogłoszenie napisane było w sposób zorganizowany i uporządkowany. Podkreślaj istotne informacje, zwracaj uwagę na atrakcyjne cechy nieruchomości pogrubioną czcionką lub wyróżniającym kolorem. Stosuj podtytuły ułatwiające zadanie skanującym ogłoszenia klientom, którzy nie lubią zagłębiać się od razu w całą treść ogłoszenia.

Trzymaj się konkretów

Postaraj się, aby ogłoszenie w możliwie zwięzły sposób informowało o konkretach związanych z mieszkaniem – zawrzyj w nim informacje, o których sam chciałbyś przeczytać, gdybyś szukał własnego lokum. Nie próbuj też zanadto ubarwiać opisów czy posiłkować się kłamstwem – prawda prędzej czy później wyjdzie na jaw, a ty możesz stracić przychylność klientów i zyskać niepochlebne opinie w sieci.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie