Jak znaleźć pomysł na nazwę firmy?

Pomysł na nazwę firmy to jeden z pierwszych kroków do osiągnięcia sukcesu na rynku poprzez utkwienie w świadomości klientów. 

Jak znaleźć pomysł na nazwę firmy?
Jak nazwać swój startup i dać się zapamiętać?

Dobry pomysł na nazwę firmy może otworzyć nam drogę do świadomości klientów i pomóc w wypracowaniu silnej pozycji na rynku. Nie tylko pomysł na biznes, ale i nazwa firmy potrafi mocno wpływać na klienta i podejmowane przez niego decyzje, wywołując w nim określone emocje i pożądane skojarzenia oraz nakłaniając do wyboru konkretnej marki spośród całej rzeszy dostępnych na rynku. Dobry pomysł na nazwę firmy łączy w sobie elementy lingwistyki, marketingu, psychologii i fonetyki.

Gdzie znaleźć inspirację na pomysł na nazwę Twojej firmy?

 

Szukaj skojarzeń!

Stwórz listę słów lub całych wyrażeń w jakikolwiek choćby luźny sposób związanych z obszarem działania firmy.

  • Lista może być na początku dość obszerna, ale im więcej pomysłów, tym lepiej.
  • Skojarzenia mogą być związane z teoretycznie bardzo odległymi dziedzinami, takimi jak sport, mitologia, historia, nauka.
  • Spośród zgromadzonych słów wybierz te najbardziej chwytliwe i inspirujące.
  • Skojarzeń szukać można w różnych językach, posługując się tłumaczeniami, synonimami, a nawet anagramami.
  • Razem ze znajomymi lub pracownikami firmy zorganizuj sesję brainstormingu burzy mózgów - w grupie łatwiej wymyślicie nowe skojarzenia.
 

Określ, do jakiej grupy klientów chcesz trafić

Docelowa grupa klientów może dostarczyć wielu pomysłów na dobrą nazwę dla firmy.

Pomyśl, z jakimi cechami kojarzą ci się potencjalni odbiorcy twojego produktu lub usługi – są wytworni, zwariowani, luksusowi, spontaniczni, a może oddani rodzinie? W celu uzyskania szerszego obrazu na temat powiązań między klientami a oczekiwaniami wobec twojej firmy nie wahaj się poprosić znajomych czy potencjalnych klientów o pomoc – zapytaj, z czym im kojarzy się twój produkt lub usługa i jakimi słowami by go opisali.

Inspiruj się

W Internecie znaleźć można wykaz firm działających w różnych branżach we wszystkich zakątkach świata. Sprawdź, jak nazwali swoje przedsiębiorstwa trudniący się podobną profesją zagraniczni przedsiębiorcy. Przeanalizuj, które ze znalezionych marek stały się rozpoznawalne dzięki swojej nazwie. Czytaj blogi, oglądaj filmy, słuchaj muzyki i próbuj zwracać uwagę na chwytliwe słowa do wykorzystania w marketingu.

Baw się językiem

Najchwytliwsze nazwy firm to te jednowyrazowe. Nie oznacza to jednak, że musisz użyć istniejącego w słowniku słowa. Nie bój się zabaw językiem, różnymi formami gramatycznymi i stylistycznymi, zapisami fonetycznymi, łączeniem w całość części dwóch lub więcej wyrazów. Ważne, żeby z zabawą słowem nie przesadzić i nie stworzyć nie dającego się wymówić lub zapamiętać dziwoląga językowego.

Możesz również spróbować skrótów, które rozwiniesz w ciekawy sposób, tym samym stając się oryginalnym. Pamiętaj jednak o nie używaniu zbyt wielu liter w skrótowej nazwie - prostota z reguły wygrywa ze zbyt dużą dawką kreatywności.

Dobry pomysł na nazwę firmy to jeden z podstawowych elementów mogących zadecydować o powodzeniu całego przedsięwzięcia. Zadbaj o to, by decyzja o nazwie dla firmy była przemyślana i nieprzypadkowa.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie