Jak pokazać się na LinkedIn

LinkedIn daje coraz więcej możliwości efektywnego poszukiwania pracy oraz kandydatów spełniających wymagania rekrutujących. 

Jak pokazać się na LinkedIn
Ulepsz swój profil i pokaż się pracodawcom

LinkedIn to jedno z najpopularniejszych narzędzi służących rekrutacji nowych pracowników. Chociaż wielu z nas wzbrania się przed założeniem profilu na tym portalu, myśląc o nim jako o kolejnym serwisie zmuszającym do upublicznienia swoich danych osobowych, nie da się ukryć, że coraz więcej łowców głów właśnie dzięki LinkedIn przygląda się potencjalnym kandydatom na wybrane stanowiska i szuka wśród nich tych, którzy w największym stopniu spełniają wymagania rekrutujących. Jak znaleźć pracę dzięki LinkedIn?

Zadbaj o swój profil

Profil pracownika na LinkedIn powinien być możliwie kompletny i zawierać jak najwięcej informacji o: 

  • przebiegu kariery zawodowej, 
  • wykształceniu i 
  • posiadanych umiejętnościach – również miękkich, często zaniedbywanych, takich jak umiejętność pracy w grupie czy negocjacji. 

Powinniśmy więc zadbać o to, by stopień uzupełnienia naszego profilu osiągnął „mistrzowski” poziom i zawierał możliwie wiele słów kluczy, naprowadzających potencjalnych pracodawców właśnie na nasze konto. 

  • Wspomnijmy o wszystkich odbytych kursach, posiadanych certyfikatach, językach, którymi władamy i ukończonych uczelniach. 
  • Nie zapomnijmy o umieszczeniu krótkiego, treściwego podsumowania zawodowego, w którym zamieścimy nasze najważniejsze osiągnięcia zawodowe. 
  • Każdemu z zajmowanych stanowisk przypiszmy kompetencje mu odpowiadające.

Pamiętajcie, że czasami nawet najmniejsza rzecz, odbyty kurs, szkolenie czy porządne zdjęcie profilowe, może odróżnić nas od konkurencji i zaważyć na wyborze właśnie naszej osoby.

Pokuśmy się o referencje

Nie bójmy się prosić naszych pracodawców o wystawienie nam referencji

  • Opinie współpracowników czy znajomych są oczywiście cenne, jednak to wystawiona nam przez zatrudniającego czy szefa ocena ma największe znaczenie, potwierdzające naszą wartość jako pracownika, dla rekruterów. 
  • Siła referencji polega na tym, że raz opublikowana, trafi do szerokiego grona odbiorców – zobaczą ją bowiem również wszyscy znajomi osoby wystawiającej. 
  • Zadbajmy o to, by zawierała ona możliwie konkretne informacje o wykonywanej przez nas pracy i posiadanych umiejętnościach – możemy nawet sami ją napisać i poprosić szefa o weryfikację i publikację. 

Pamiętajmy również o tym, by poszerzać grono znajomych – dzięki temu informacje o nas mają szansę trafić do naprawdę dużej grupy odbiorców.

Zamieść odnośniki do swoich publikacji

Jeśli posiadasz: 

  • własną stronę internetową, 
  • piszesz i publikujesz artykuły czy wywiady, 
  • robisz fotografie i zamieszczasz je w internecie, 
  • masz własne portfolio czy galerię rysunków lub grafik albo 
  • prowadzisz bloga tematycznego, 

zamieść na swoim profilu link, który przekieruje odwiedzającego w miejsce, gdzie będzie mógł zobaczyć efekty twojej dotychczasowej pracy.

Dołącz do grup

Na LinkedInie istnieje wiele grup zrzeszających osoby szukające pracy w wybranych dziedzinach. 

  • Dołączając do Giełdy Pracy czy Jobs.pl wysyłamy rekrutującym jasny sygnał, że jesteśmy zainteresowany podjęciem nowych wyzwań i szukamy zatrdnienia. 
  • Co więcej, w tego typu grupach pojawia się wiele ofert pracy, spośród których wybrać możemy te najbardziej nam odpowiadające.

LinkedIn to portal dający szerokie możliwości zarówno poszukującym pracy, jak i rekruterom. Wykorzystajmy go, by pokazać się pracodawcom z jak najlepszej strony i zwiększyć swoje szanse na znalezienie satysfakcjonującego zatrudnienia.

Warto przeczytać:
Jak starać się o staż? »
ABC LinkedIn, czyli zwiększ swoje szanse na rynku pracy »
CV pisane "na kolanie" i zdjęcia z urodzin, czyli jak znaleźć pracę przez Internet? »
Jak szukać pracy w internecie? »
Po co mojej firmie strona internetowa? »

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie