Reklamacja biletów: co warto wiedzieć?

Reklamacja biletu to prawo konsumenta, który skorzystał z usługi niespełniającej warunków określonych umową kupna-sprzedaży.

Reklamacja biletów: co warto wiedzieć?
Kiedy mamy prawo reklamować zakupiony bilet?
  • jak reklamować bilety
  • zwrot zakupionych biletów

Codziennie kupujemy różnego rodzaju bilety uprawniające nas do korzystania ze środków transportu lub gwarantujące wstęp do kina czy teatru. Nie zawsze są one jednak dobrą inwestycją. Zdarza się, że usługodawca nie jest w stanie zapewnić nam tego, na co liczyliśmy, zawierając z nim umowę poprzez zakup biletu. Zgodnie z przepisami polskiego prawa za każdym razem, gdy zaoferowana nam usługa nie będzie w pełni zgodna z warunkami umowy, mamy prawo do jej reklamacji.

Prawo do reklamacji biletu

Każdy konsument ma niezbywalne prawo zareklamować bilet, który nie zapewnił mu usługi na warunkach określonych umową. Pamiętajmy, że zakup każdego biletu jest aktem zawarcia umowy pomiędzy klientem a oferentem, a więc zobowiązuje obie strony do przestrzegania określonych zasad.

Reklamacja biletu dotyczyć może więc:

  • spóźnienia pociągu,
  • braku klimatyzacji w wagonach Express InterCity,
  • koncertu, którego gwiazda, tłumacząc się złym samopoczuciem, zeszła ze sceny po wykonaniu dwóch utworów czy
  • kinowego seansu przerwanego z powodu awarii sprzętu.

Reklamacja objąć może również brak miejsca w samolocie pomimo posiadania ważnego biletu, wynikającego ze sprzedania przez przewoźnika zbyt dużej ilości biletów lub odwołanego lotu.

Jak reklamować bilet?

W większości przypadków obowiązkowym jest posiadanie oryginału biletu (rzadziej wystarczy jego kopia) oraz paragonu zakupu, które stanowią dowód na zawarcie umowy z usługodawcą. Reklamacja przybiera najczęściej formę pisemnego wniosku, w którym podajemy swoje dane osobowe oraz przyczynę niezadowolenia z oferty.

W przypadkach rażącego naruszenia warunków umowy przysługuje nam prawo do całkowitego zwrotuponiesionych kosztów. Usługodawcy mogą jednak zaproponować również zwrot jedynie części kwoty wydanej na bilet lub zaoferować usługę zastępczą.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie