Reklamacja produktów przecenionych i promocyjnych

Często spotkać się można ze stwierdzeniem, że reklamacja dotyczy tylko i wyłącznie towaru kupionego na normalnych warunkach w standardowej cenie. Co w momencie zakupu produktów przecenionych i promocyjnych?

Reklamacja produktów przecenionych i promocyjnych
Zasady reklamowania towaru zakupionego w promocyjnej cenie

Szał promocji i nasze prawa

Ile razy daliśmy się złapać na świetną promocję i dopiero będąc w domu, zorientowaliśmy się, że zakupiony produkt jest uszkodzony. Część z nas w ogóle nie bierze w takiej sytuacji reklamacji pod uwagę, gdyż wydaje nam się, że promocji reklamacja nie dotyczy. Nic bardziej błędnego. Kupując dany towar, mamy prawo oczekiwać, że będzie on sprawny, a co za tym idzie, jeżeli okazuje się niezgodny z umową, mamy prawo go reklamować u sprzedawcy.

Nieważne zatem, czy towar został zakupiony przez nas po standardowej cenie czy w promocji.

Uwaga! Wyjątek: Sprzedawcę nie obowiązuje reklamacja w momencie, kiedy obliży cenę ze względu na usterkę produktu. Musimy jednak wiedzieć, że dany towar jest tańszy właśnie z powodu wybrakowania.

Nie możemy zatem reklamować towaru, jeżeli wada była nam znana wcześniej. Przykład: widoczna dziura, czy brak guzika. Jeżeli wiemy o wadzie danego produktu, z automatu przyjmuje się, że zgodziliśmy się do jego nabycia.

Klient ma prawo reklamować zakupiony produkt, jeżeli sprzedawca nie poinformował go o ukrytych wadach.

Pamiętajmy o paragonie!

Jak już zostało powiedziane, reklamacja obowiązuje w przypadku zakupu towaru zarówno w warunkach wyprzedaży, jak i w czasie promocji. Jeżeli towar ujawnia wadę – reklamujmy zakup, ale pamiętajmy, że nizbędny będzie paragon.

Co to znaczy, że towar jest niezgodny z umową?

Podamy przykład, a wszystko okaże się jasne:

Kalosze, które przemakają.

Decydując się na zakup nowych kaloszy, uznajemy, że wykonane są solidnie i spełnią swoje oczekiwania. Jeżeli okazuje się, że przemakają, na myśl powinna przyjść nam reklamacja.

Podobnie wygląda sytuacja, kiedy dany produkt nie posiada właściwości, które określone są przez producenta jako standardowe dla modelu – przykładem może być telefon, który nie posiada funkcji wifi, a która wpisana jest w specyfikację produktu.

Odpowiedzialność sprzedawcy i klienta

Pamiętajmy, że sprzedawca jest odpowiedzialny za niezgodnosć produktu z umową przez całe dwa lata od daty jego zakupu. Klient ma dwa miesiące, aby zgłosić ukrytą wadę towaru.

Gratisy

Jeżeli przy zakupie danego produktu, dostaniemy drugi za symboliczną cenę i okaże się, że posiada on wady, które zaburzają jego działanie – reklamacja obejmuje go w taki sam spośób, jak produkt właściwy.

Nie bójmy się reklamować – mamy do tego pełne prawo.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie