10 tematów zakazanych w miejscu pracy

Podczas porannej czy popołudniowej kawy często zdarza nam się rozmawiać z kolegami z pracy, zapominając o zawodowym wyczuciu. Jakich tematów lepiej nie poruszać w miejscu zatrudnienia?

10 tematów zakazanych w miejscu pracy
O czym nie rozmawiać w biurowych kuluarach?

Chociaż każdemu z nas zależy na podtrzymywaniu dobrych kontaktów ze współpracownikami, czasami warto dwa razy zastanowić się nad tym, co można powiedzieć w miejscu pracy. O ile nie mamy do słuchacza nieograniczonego zaufania, pamiętajmy, by zachować ostrożność, otwierając się przed nowymi kolegami i zdradzając kolejne informacje o sobie.

Czego nie mówić w pracy?

 

"To nie to"

  • Nie lubisz swojej pracy, uważasz ją za monotonną, nudną czy nierozwijającą? Pamiętaj, że dzielenie się tą informacją nie jest dobrym pomysłem.

Jeśli chcesz zrezygnować z obecnego zajęcia i szukasz innego zatrudnienia, nie chwal się tym współpracownikom aż do momentu, gdy będziesz pewny podjęcia nowej pracy.

Jeśli pomimo tego, że nie czujesz, by obecne zajęcie było spełnieniem twoich zawodowych ambicji, chcesz zostać w aktualnym miejscu pracy, nie narzekaj na obowiązki i nie skarż się na brak motywacji. Takie informacje bardzo szybko dotrzeć mogę nie tylko do szefów, ale i do członków zespołu, którym współpraca z tobą wyda się bardziej uciążliwa niż do tej pory.

Zarobki

  • Kolegom z pracy lepiej nie chwalić się, ile zarabiamy.

Jeśli nasza pensja okaże się wyższa od zarobków współpracowników, możemy dać im powód do wytykania nam błędów i potknięć mających zasugerować niezasadność wysokiej pensji. Podobnie możemy zareagować my na wiadomość o tym, że nasza pensja jest niższa od tej otrzymywanej przez kolegów.

Polityka i religia

Wyrażanie siebie poprzez poglądy polityczne czy religijne nie jest niczym złym.

  • W pracy warto jednak uważać na to, by niepotrzebnie nie urazić tych, którzy mogą przyjmować zupełnie odmienne od naszych postawy.

Starcie różnych poglądów na sprawy religii czy polityki może doprowadzić nie tylko do nieporozumień, ale również ostrzejszych sporów czy konfliktów. Warto wykazać się więc zrozumieniem i akceptacją dla osób o odmiennych sposobach postrzegania świata.

Błędy młodości

Nie wszystkimi przygodami i zdarzeniami z czasów studenckich czy licealnych warto dzielić się z kolegami z pracy. Zapędzając się w snuciu opowieści o minionych latach łatwo możemy przekroczyć granicę dobrego smaku.

Współpracownikom brakuje umiejętności

Chociaż osoby, które nie mają wystarczających umiejętności i zdolności, by piastować powierzone im stanowiska, zdarzają się w większości miejsc pracy,

  • nie powinniśmy na głos wyrażać naszego zadowolenia spowodowanego ich niekompetencją.

Pamiętajmy jednak, że jako przełożeni mamy realny wpływ na zatrudnienie i postawę pracowników i w takiej sytuacji lekka krytyka może być wskazana.

Skarżąc się na współpracowników możemy sprawiać wrażenie osób, które, umniejszając innym, chcą położyć nacisk na własne zdolności i zaprezentować siebie w lepszym świetle.

Kusi mnie wyższe stanowisko

  • Opowiadanie współpracownikom o tym, że chcielibyśmy przejąć zajmowane przez inną osobę, wyższe stanowisko, na pewno nie zostanie odebrane pozytywnie.

Informowanie wszystkich dookoła o naszych zawodowych ambicjach niekoniecznie sprzyja osiąganiu celu.

Szukam nowej pracy

Nie informuj współpracowników o tym, że nie odpowiada ci obecne zajęcie i z chęcią znalazłbyś nową pracę – możesz stracić obecną szybciej, niż znajdziesz jej lepszy odpowiednik.

Kąśliwe uwagi i żarty

Każdy z nas ma inne poczucie humoru. Opowiadanie rasistowskich kawałów, śmianie się z dowcipów o blondynkach czy przedstawicielach różnych grup zawodowych nie wszystkim przypadnie do gustu.

Życie intymne

  • Praca to nie miejsce na dzielenie się z kolegami komentarzami na temat naszego życia seksualnego czy miłosnych podbojów.

Nie wszyscy czują się komfortowo w sytuacji, gdy bezpruderyjnie rozmawiamy o seksie. Unikajmy również oceny postępowania innych osób, nie snujmy przypuszczeń na temat ich życia intymnego, nie zachęcajmy innych do „gdybań” i plotek.

Bawię się, więc jestem

Weekendowe wypady do pubu ze znajomymi są z pewnością miłą odskocznią od codziennych obowiązków.

  • Opowieści o poalkoholowych wyczynach też zachowaj lepiej dla siebie i zaufanego grona bliskich znajomych.

Nie chwal się jednak współpracownikom, jak bardzo lubisz wypić lub ile jesteś w stanie skosztować wysokoprocentowych trunków, nim poczujesz, że tracisz kontrolę nad własnym ciałem.

Prawdą jest, iż w miejscu pracy spędzamy większość naszego dnia. Wśród współpracownikom trudniej jednak znaleźć prawdziwych przyjaciół - dużo częściej są to osoby, z którymi lepiej pozostać jedynie kolegami na stopie zawodowej.

WARTO PRZECZYTAĆ:
Zwolnienie dyscyplinarne a prawa pracownika »
Jakie konsekwencje niesie rozwiązanie umowy o pracę? »
Jak negocjować warunki pracy? »
Powrót do pracy po urlopie - jak się zmotywować? »
5 wskazówek jak napisać dobry list motywacyjny »

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie