Zablokowane konto internetowe: jak odzyskać dostęp?

Sposoby odzyskania dostępu w przypadku, gdy konto internetowe zostanie zablokowane, mogą się różnić w zależności od banku.

Zablokowane konto internetowe: jak odzyskać dostęp?
Co robić, gdy stracimy dostęp do konta?
  • konto internetowe
  • hasło dostępu

W dobie rozwiniętych na niespotykaną dotychczas skalę technologii i globalnej sieci wymiany informacji, coraz więcej osób korzysta z usług bankowości elektronicznej, zapewniającej szybki i wygodny dostęp do naszych pieniędzy i pozwalającej na dokonywanie błyskawicznych transakcji bezgotówkowych. Korzystanie z rozlicznych kont internetowych (mamy przecież również dostęp do kilku skrzynek e-mail, portali społecznościowych itd.) i posługiwanie się na każdym z nich innym hasłem może doprowadzić do sytuacji, w której zapomnimy, jaki szereg znaków umożliwi nam dostęp do konta.

Kiedy konto internetowe się blokuje?

W zależności od instytucji świadczącej nam usługi bankowości elektronicznej, limit błędu podczas wprowadzania hasła i numeru identyfikacyjnego użytkownika do systemu może się różnić. Najczęściej jednak portale online przewidują możliwość trzykrotnej próby. Jeśli za trzecim razem wprowadzimy błędne dane, system zostanie automatycznie zablokowany – jest to próba ochrony naszego konta przed włamaniami ze strony osób nieupoważnionych.

Jak odzyskać dostęp, gdy konto internetowe zostanie zablokowane?

Podobnie jak w przypadku limitu błędów poczas prób zalogowania się na konto internetowe, sposoby odzyskania dostępu również mogą się różnić w zależności od banku. 

Płać kartą i korzystaj z rabatów sprawdź
  • Niektóre placówki udostępniają numer telefonu, pod który należy zadzwonić w celu odblokowania dostępu do konta. Należy w takim przypadku podążać za instrukcjami, często podając dodatkowe dane, które pozwolą na zidentyfikowanie nas jako właściciela konta.
  • Inne prześlą nam drogą elektroniczną albo tradycyjną pocztą kod aktywacyjny, który pozwoli na zmianę zapomnianego hasła na nowe, za pomocą którego zalogujemy się do systemu.
  • Banki mogą również wykorzystać sposób walidacji przelewów w sytuacji zablokowania konta - w celu odzyskania dostępu trzeba podać kod z posiadanej karty lub otrzymany smsem.
  • Najczęściej będziemy musieli jednak udać się do najbliższej placówki banku osobiście, by uzyskać ponowny dostęp do konta.

Zablokowanie dostępu do konta nie powinno sprawić zbyt wielu problemów. Pamiętajmy jednak, że jeśli straciliśmy dostęp do rachunku nie z naszej winy lub odkryliśmy jego zablokowanie, zgłośmy zaistniały problem do banku. 

Więcej o bezpieczeństwie:

 

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie