Krok po kroku: Profil na LinkedIn

Zaprezentuj się od najlepszej strony w serwisie LinkedIn i zdobądź wymarzoną pracę!

Krok po kroku: Profil na LinkedIn
Twoja zawodowa wizytówka w Internecie

LinkedIn to popularny portal społecznościowy skierowany do profesjonalistów i pozwalający na zbudowanie rozległej sieci kontaktów zawodowych. Użytkownicy serwisu budują swój interaktywny profil, na którym mogą zaprezentować swoje mocne strony oraz bogate doświadczenie. LinkedIn to również doskonałe narzędzie rekrutacyjne – serwis jest częstym źródłem poszukiwań nowych pracowników. Dowiedz się w jaki sposób zbudować swój profil, aby przykuć uwagę pracodawcy!
 

PROFIL LINKEDIN: TWOJA AUTOREKLAMA  

Pracodawcy coraz częściej wykorzystują profil LinkedIn do pozyskania niezbędnej wiedzy o kandydacie. Profil ten jest więc naszą profesjonalną wizytówką i działa w formie wirtualnego CV. Warto więc zatroszczyć się o swój wizerunek i stale aktualizować dane zawodowe, informować o sukcesach czy udostępniać referencje. Pozwoli nam to na zwiększenie swoich szans na konkurencyjnym rynku pracy.       

Samo posiadanie konta w serwisie LinkedIn oczywiście nie zagwarantuje nam sukcesu. Musimy wiedzieć, w jaki sposób poprowadzić nasz profil, aby był interesujący dla potencjalnego pracodawcy. Wówczas wzrośnie prawdopodobieństwo otrzymywania atrakcyjnych ofert pracy, możliwości biznesowych czy nawiązania interesujących kontaktów zawodowych. Jak tego dokonać?  

 

ATRAKCYJNY PROFIL: KROK PO KROKU

 
  1. UZUPEŁNIJ SZCZEGÓŁY

Zadbaj, aby twój profil LinkedIn był wypełniony w 100% (wskaźnik wypełnienia profilu). Udostępniasz w ten sposób szerszą informację potencjalnemu pracodawcy.

Jeżeli posiadasz własną stronę, piszesz bloga lub prowadzisz inną działalność w tym zakresie – pochwal się i dodaj informację w sekcji „linki” lub dodaj inne multimedia. Jeżeli równocześnie rozsyłasz CV, upewnij się, że dane z wirtualnego profilu pokrywają się i nie ma między nimi rozbieżności np. zakresie dat bądź pełnionych obowiązków.  

 
  1. ZADBAJ O PROFESJONALNE ZDJĘCIE

Jeżeli jeszcze nie dodałeś swojego zdjęcia do LinkedIn, to koniecznie zrób to jak najszybciej! Szanse na wyświetlenie twojego profilu przez potencjalnego pracodawcę wzrastają wówczas nawet dziesięciokrotnie. Pamiętaj, aby zdjęcie było profesjonalne i dopasowane do branży zawodowej, w której działasz.

 
  1. SPERSONALIZUJ LINK

Domyślnie link twojego profilu to ciąg przypadkowych, nic nie mówiących znaków. Spersonalizuj adres URL twojego profilu tak, aby w przejrzysty sposób umieszczać go na swojej stronie, blogu czy nawet wizytówkach. Najlepszym, a zarazem najprostszym rozwiązaniem jest zapisanie go w postaci swojego imienia i nazwiska. Powinien wyglądać w ten sposób: pl.linkedin.com/in/imię-nazwisko.

 
  1. DOPASUJ NAGŁÓWEK

Nagłówek znajdujący się zaraz obok twojego imienia i nazwiska to element, dzięki któremu osoby odpowiedzialne za rekrutację wyszukają twój profil. Oprócz aktualnego stanowiska powinien zawierać również słowa kluczowe związane z branżą jaką się zajmujesz. Ilość wyświetleń twojego profilu znacznie wzrośnie, gdy jego wyszukanie będzie łatwiejsze.

 
  1. DODAJ PODSUMOWANIE ZAWODOWE

Podsumowanie zawodowe znajduje się na samej górze twojego profilu i powinno zawierać krótki opis najważniejszych dokonań oraz umiejętności zawodowych. Dobrze napisane podsumowanie musi być zwięzłe (maksymalnie 500 znaków) i powinno zachęcać pracodawcę do zapoznania się z całym twoim profilem LinkedIn.  

 
  1. POTWIERDŹ UMIEJĘTNOŚCI, ZBIERZ REKOMENDACJE

Stwórz krótką listę posiadanych umiejętności i kolekcjonuj potwierdzenia od innych użytkowników: partnerów biznesowych, współpracowników czy przełożonych. To samo dotyczy się personalnych rekomendacji. Najprostszym sposobem jest tworzenie ich dla innych użytkowników serwisu oraz otrzymywanie własnych w drodze rewanżu. W ten sposób twój profil stanie się bardziej wiarygodny i wartościowy.

 
  1. UŻYWAJ LICZB

Konkretne informacje zdecydowanie lepiej oddziałują na wyobraźnię pracodawcy niż puste dane. Nie bój się używać liczb podczas opisywania doświadczenia zawodowego. Przykładowo „wieloletnie doświadczenie…” zamień na „10 lat doświadczenia jako…” Zamiast całej listy dotychczas wykonywanych obowiązków, lepiej opisz konkretne wyzwania którym udało ci się sprostać.

 
  1.  UWAŻAJ NA TO, CO PISZESZ

Pamiętaj, że każda opublikowana informacja w sieci staje się widoczna dla wszystkich jej użytkowników, w tym dla potencjalnych pracodawców.

Szczególnie unikaj:
 
  • publikacji mogących świadczyć o naruszeniu zasad jakie obowiązują w danym miejscu pracy,
  • wyrażania skrajnych, kontrowersyjnych poglądów,
  • publikacji prywatnych zdjęć, mogących zaszkodzić twojej przyszłej karierze.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie