Biedronka przestała spełniać oczekiwania Polaków?

W pierwszym kwartale tego roku Biedronka zanotowała znaczny spadek sprzedaży. Od tego czasu spółka stopniowo traci na wartości. 

Biedronka przestała spełniać oczekiwania Polaków?
Wartość spółki Jerónimo Martins gwałtownie spada
  • Jerónimo Martins
  • Biedronka
  • wskaźnik LFL
  • wyniki sprzedaży

Biedronka to obok PKN Orlen największa pod względem obrotów, przychodów i liczby zatrudnionych pracowników firma działająca na terenie Polski.

 

Od kiedy w latach 90 ubiegłego stulecia portugalska spółka Jerónimo Martins przejęła z rąk Poznaniaka Mariusza Świtalskiego sieć dwustu sklepów, Biedronka zaczęła stopniowo wyrastać na lidera wśród dyskontów oferujących niskie ceny i propagujących oszczędne wydawanie, do dziś otwierając ponad 2,5 tysiąca sklepów w Polsce i przynosząc grupie Jerónimo Martins 66% jej ogólnych dochodów (drugą pod względem wielkości przychodów inwestycją spółki jest sieć marketów Pingo Doce prosperujących na terenie Portugalii). 

 

W pierwszym kwartale tego roku Biedronka zanotowała jednak niespodziewanie znaczny spadek sprzedaży, wyrażony w obniżeniu się wskaźnika LFL o 2,7% w porównaniu z poprzedzającym okresem. Od tego czasu spółka notuje konsekwentny spadek wyników sprzedaży. Wartość grupy Jerónimo Martins na lizbońskiej giełdzie obniżyła się już z 10 do 4,6 miliardów euro, a cena akcji firmy spadła z 18,5 do zaledwie 7,3 euro. 

 

Zarząd spółki tłumaczy kłopoty intensywnym rozwojem konkurencyjnych sieci dyskontowych i wyczerpaniem się funkcjonującej dotychczas formuły oferowania klientom jednego – dwóch hitowych produktów w swojej kategorii oraz mających stać się ich substytutem artykułów własnej marki. Ratować sytuację ma Pedro Pereira da Silva, powołany do zarządzania siecią po czterech latach przerwy twórca sukcesu Biedronki w naszym kraju.

 

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie