Coca-Cola walczy z kryzysem

Osiągane przez największego producenta napojów bezalkoholowych wyniki sprzedaży są dalekie od prognoz analityków. Coca-Cola szuka oszczędności.

Coca-Cola walczy z kryzysem
Wyniki sprzedaży nie napawają optymizmem
  • dochód netto
  • akcje
  • plan sprzedaży

Charakterystyczne logo na butelkach z napojem Coca-Cola zna chyba każdy z nas. Okazuje się jednak, że nawet największy na świecie koncern produkujący słodkie napoje bezalkoholowe, boryka się z problemem globalnego spadku sprzedaży i staje w związku z tym przed koniecznością zastosowania programu cięć i wprowadzenia znaczących oszczędności w planie wypłat własnych akcji.  

 

Problemy dystrybutora takich napojów gazowanych jak Coca-Cola, Fanta czy Sprite związane są głównie z coraz większą świadomością szkodliwości stosowanych przez koncern słodzików oraz nagłaśnianymi akcjami propagującymi walkę z otyłością i zdrowy tryb odżywiania. 

 

W samych Stanach Zjednoczonych, od lat borykających się z intensywnym problemem nadwagi, zwłaszcza wśród dzieci, sprzedaż spadła o 1 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. Światowe wyniki sprzedaży okazały się również znacznie niższe od prognoz analityków. 

 

W obliczu sytuacji, w której dochód netto firmy spadł o 14% w skali roku, Coca-Cola postanowiła do 2017 roku odsprzedać większość własnych kanałów dystrybucji niezwiązanym z firmą rozlewniom. Wielu analityków nalega jednak na szybsze i poważniejsze zmiany mające objąć całokształt działalności firmy i pozwolić jej wyjść ze sprzedażowego dołka. 

 

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie