RRSO 18,15%
sprawdź koszt kredytu

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania wynosi 18,15%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów): 8330 zł, całkowita kwota do zapłaty: 10 532,36 zł, oprocentowanie nominalne: 5%, całkowity koszt kredytu: 2202,36 zł (w tym opłata przygotowawcza: 1470,00 zł (15%), odsetki: 732,36 zł), 34 równe, miesięczne raty w wysokości 309,78 zł – przykład reprezentatywny. Pożyczkę po okazaniu wyciągu z ROR mogą otrzymać osoby uzyskujące dochody m.in. z umowy o pracę (regularne wpływy za ostatnie 6 miesięcy) lub emeryturę (za 1 miesiąc). Pożyczka na deklarację o dochodach dotyczy wybranych źródeł uzyskiwania dochodu, np. umowy o pracę, emerytury i renty. Ostateczne warunki kredytowania zależą od wiarygodności kredytowej Klienta, daty wypłaty pożyczki oraz daty płatności pierwszej raty. Informacja handlowa wg stanu na 20.12.2016 r. Pożyczkę na dowód mogą otrzymać osoby uzyskujące dochody m.in. z umowy o pracę, umowy-zlecenia lub umowy o dzieło. Aby otrzymać pożyczkę na dowód, niezbędne jest posiadanie adresu e-mail. Szczegóły oferty w placówkach i www.aliorbank.pl

Zwiń

Kto pomoże Ci rozwiązać spór z bankiem?

Nasze finanse są dla nas bardzo ważne. Gdy zatem pojawia się problem z instytucją, której powierzyliśmy nasze środki, zaczynamy szukać możliwości rozwiązania naszego problemu. Jak możemy rozwiązać spór z bankiem i na tym nie stracić?

Kto pomoże Ci rozwiązać spór z bankiem?
Jak złożyć reklamację w banku?

Niedopowiedzenia, niezadowolenie z obsługi czy problem z samą usługą to tylko niektóre z powodów chęci złożenia reklamacji. Często wystosowanie odpowiedniego pisma jest jedynym sposobem obrony naszych praw konsumenta

 

Wiadomo jednak, iż nasze podejście do sprawy zmienia się w zależności od typu usługi czy produktu, który nie spełnił naszych wymagań. Biorąc pod uwagę nasze finanse, każda nieprawidłowość oznacza dodatkowe emocje czy stress. Jak zatem bronić naszych interesów w kontaktach z bankami?

 

Jak złożyć reklamację w banku?

 

Banki często postrzegane są jako zimne instytucje, w których biurokracja prawie zawsze wygrywa. Coraz częściej jednak można zauważyć pozytywne tendencje, mające na celu zwiększenie zaufania klientów wobec ich finansowego partnera. Spójrzmy prawdzie w oczy, z bankiem łączymy się na wiele lat, czy to zakładając konto, lokatę czy biorąc kredyt, warto zatem utrzymać nasze stosunki na dobrym poziomie

 

Pożyczka dla każdego dowiedz się więcej

Gdy jednak pojawi się konieczność złożenia reklamacji czy skargi w banku, mamy kilka opcji do wyboru:

 

1. Reklamacja złożona na piśmie – zgłaszając się do przedstawiciela czy doradcy w oddziale, mamy możliwość wypełnienia pisemnej reklamacji w obecności i z pomocą pracownika banku. Warto poprosić o kopię przygotowanego dokumentu. Bank ma 30 dni na rozpatrzenie naszej reklamacji, jednak w przypadku spraw skomplikowanych, możemy otrzymać pisemne powiadomienie o wydłużeniu czasu oczekiwania na odpowiedź.

 

2. Wniosek wysłany do Związku Banków Polskich – jeśli okaże się, iż sprawa jest nieco bardziej poważna i nie udało nam się rozwiązać problemu bezpośrednio w banku, mamy możliwość wysłania wniosku do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, który został powołany przez Komisję Europejską i jest odpowiedzialny za rozpatrywanie pozasądowych skarg, które dotyczą usług finansowych. Warto jednak wspomnieć, iż złożenie wniosku jest płatne a skarga może dotyczyć jedynie czynności bankowych, których wartość przekracza 8 tysięcy złotych. 

 

3. Pomoc Komisji Nadzoru Finansowego – w przypadku sporów z instytucjami podlegającymi KNF, mamy możliwość zgłoszenia sprawy do Sądu Polubownego, działającego przy Komisji. Możemy wybrać jedną z dwóch sposobów rozwiązania naszego problemu, czyli Postępowanie Mediacyjne lub Arbitrażowe, w zależności od naszego dotychczasowego porozumienia z instytucją finansową.

 

Bankowy Rzecznik Klienta jako pierwszy kontakt

 

Od niedawna w bankach pojawiła się nowa funkcja, czyli Bankowy Rzecznik Klienta. Osoba ta jest odpowiedzialna za reprezentowanie stanowiska klienta w każdym sporze czy reklamacji i nastawiona jest na dialog z konsumenta z instytucją. Rzecznik przyjmuje również wszelkie sugestie dotyczące rozwoju czy działalności banku oraz weryfikuje sygnały związane z nieścisłościami, które następnie ma szansę przedstawić bezpośrednio osobom odpowiedzialnym. 

 

Znajdź tani kredyt na dowolny cel sprawdź >>

Możliwości związanych z dochodzeniem naszych praw jest sporo. Pamiętajmy jednak, iż warto spróbować rozwiązać spór czy problem bezpośrednio z przedstawicielem naszego banku, co skróci czas oczekiwania na rozwiązanie, zmniejszy koszty oraz oszczędzi nam niepotrzebnego stresu. 

 

Masz doświadczenie z negocjacjami ze swoim bankiem? Podziel się z nami.

 

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie