Firmy wydają miliardy dolarów na reklamę

Aż 38 amerykańskich firm wydało w minionym roku na reklamę ponad miliard dolarów. Lider zestawienia przeznaczył na promocję 4,6 miliarda dolarów.

Firmy wydają miliardy dolarów na reklamę
Budżety na promocję rosną

Advertising Age przygotowała opracowywane każdego roku zestawienie firm wydających najwięcej na reklamę. Grupa ekspertów zauważa, że nakłady przeznaczane na promocję oferowanych przez największe spółki produktów wzrastają z roku na rok. W 2014 roku aż 38 amerykańskich firm przeznaczyło na cele reklamowe ponad miliard dolarów.

Według wyliczeń Advertising Age najwięcej pieniędzy (4,6 miliarda dolarów) na promocję przeznaczył w zeszłym roku Procter & Gamble, globalny producent kosmetyków i środków do higieny osobistej. Kolejne miejsca rankingu zajęły At&T (3,3 mld dolarów), General Motors (3,1 mld dolarów), Comcast Corporation (3 mld dolarów) i Verizon Communications (2,5 mld dolarów).

Zestawienie 10 firm nie oszczędzających na promocji zamyka The Walt Disney Company, który w minionym roku przeznaczył na cele reklamowe 2,1 miliarda dolarów.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie