Początek nowej ery centrów handlowych

Nowo powstające przestrzenie handlowe nastawione głównie na zysk odbierają szanse na rozwój bardziej alternatywnym centrom, łączących handel i kulturę.

Początek nowej ery centrów handlowych
Zmiany na rynku przestrzeni handlowych

Sprzedaż poznańskiej wizytówki Starego Browaru nieruchomościowemu funduszowi Deutsche Banku jest potwierdzeniem tezy o kończącej się złotej erze wielkich i oryginalnych centrów handlowych.

Zgodnie z opinią specjalistów, łączące w sobie komercyjny handel i prestiżowe wsparcie dla sztuki poprzez organizację wystaw czy instalacji ośrodki stają się przeżytkiem na polskim rynku.

Choć to właśnie Poznań, obok Wrocławia, jest miastem o największym zagęszczeniu powierzchni handlowej, w innych dużych ośrodkach miejskich sytuacja jest podobna. Nowe galerie handlowe wyrastają jak grzyby po deszczu, a w budowie jest kolejnych 800 metrów kwadratowych centrów zakupowych.

Rosnąca konkurencja, która podawana jest jako główny powód sprzedaży Starego Browaru, nie pozwala na utrzymywanie i wsparcie oryginalnych, często kontrowersyjnych i ekstrawaganckich pomysłów, a upraszczająca się forma nastawionych na maksymalny zysk centrów znamionuje kierunek zmian.

Z wielkopowierzchniowego biznesu handlowego wycofała się nie tylko Grażyna Kulczyk. Dariusz Miłek twierdzi, że otwarte dotychczas cztery galerie handlowe w zupełności wystarczą i zamierza on skupić się teraz na intensywnie rozwijającej się sieci obuwia CCC.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie