Problemy polskich firm transportowych

Dług polskich firm transportowych zanotował niepokojący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Rośnie liczba przewoźników wpisanych na listę zadłużonych KRD. 

Problemy polskich firm transportowych
W KRD coraz więcej przedsiębiorców.

W ogłoszonym właśnie komunikacie Krajowego Rejestru Długów potwierdzenie znalazła teza o rosnącym zadłużeniu polskich firm transportowych. Tendencja notowania coraz większych strat przez przewoźników jest o tyle niepokojąca, że obserwowane w skali krajowej gospodarki trendy wykazują zatrzymanie wzrostu ogólnej liczby dłużników.

Problemy firm transportowych związane są przede wszystkim z zahamowaniem współpracy z Rosją. Na ograniczeniu importu za wschodnie granice tracą głównie przewoźnicy z Wielkopolski, Mazowsza i Górnego Śląska, prowadzące dotychczas rozbudowaną wymianę handlową z państwem Putina.

Prezes Krajowego Rejestru Długów wskazuje jednak również na obowiązujące od niedawna nowe przepisy dotyczące niemieckiej płacy minimalnej. Nakładają one na przewoźników obowiązek zapłaty zawodowym kierowcom świadczącym swoje usługi u zachodniego sąsiada minimum 8,5 euro za godzinę.

Dla większości firm transportowych jest to stawka nie do udźwignięcia, a niemieckie przepisy są, zdaniem prezesa programu Rzetelna Firma, próbą wyeliminowania konkurencji.

Dług polskich przewoźników wzrósł o ponad 10% w porównianiu z rokiem ubiegłym, a liczba wpisanych na listę Krajowego Rejestru Dłużników przewoźników wynosi obecnie 10014 podmiotów

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie