Ekspansja dyskontów, czyli jak wygląda sytuacja hipermarketów w Polsce

Jak podaje Polska Izba Handlu, aż 70 procent mieszkańców naszego kraju nie ma dostępu do popularnych hipermarketów. Wynika to z faktu, że ludność mieszka na wsiach i w małych miejscowościach, w których nie ma dużych sklepów. 

Ekspansja dyskontów, czyli jak wygląda sytuacja hipermarketów w Polsce
Sytuacja ekonomiczna i trendy konsumenckie

Jeżeli chodzi o trendy konsumenckie według danych PIH, Polacy wybierają się na zakupy raz dziennie. Tymczasem dla porównania mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Francji czy Hiszpanii kierują się do hipermarketów co drugi dzień.

W najbliższych tygodniach Ministerstwo Finansów przedstawi pomysły na temat nowej ustawy, która dotyczyć będzie podatku od hipermarketów w Polsce.

Najwięcej hipermarketów znajduje się w naszym kraju w dwudziestu największych miastach. Ciągle otwierane są nowe sklepy sici Biedronka, Carrefour oraz Tesco.

Jak łatwo się domyślić, istnieje szansa na to, że ta widoczna ekspansja hipermarketów będzie prowadziła do likwidacji polskich marek. Coraz mniej ostatnio małych sklepików, które w 2008 roku stanowiły aż ponad 50% rynku. Dzisiaj liszba ta kształtuje się już na poziomie 37%.

Zatrudnienie w branży FMCG, czyli dystrybucji produktów szybkozbywalnych znajduje aż trzysta tysięcy Polaków. Stanowi to 60% pracowaników całej branży spożywczej.

Polska Izba Handlu zwraca także uwagę na fakt, że większość żywności produkującej w kraju aż w 80% leży w rękach zagranicznych właścicieli. Polskie produkty w polskich rękach to przede wszystkim ciągle branża mleczarska oraz producenci słodyczy.

PODZIEL SIĘ

Powiązane artykuły na stronie